A D-705-ös hagyományos kivitelű testvére volt a D-710, melyet az eddigiekben megismert megoldással sokféle felépítménnyel szállított a Csepel Autógyár, ezek közül az egyik legismertebb a tűzoltóautó volt. Gyűjteményünk számos típuslapot őriz a különböző felépítményű járművekből.

A 700-as széria vezetőfülkéit is az Ikarus tervezte és gyártotta, alapanyagául szokatlan módon a könnyű alumíniumot választották. A fülkében a sofőr és az utasülés között középen található a motor, a gépjárművezető számára igencsak zajos munkakörnyezetet biztosítva. A fülke hátuljában található padon a fogakat összeszorítva aludni is lehetett, így a váltósofőr számára is biztosított volt a pihenés.

A sorozat járműveit szerették, akik velük dolgoztak, és a 60-as években sok futott belőlük a magyar közutakon. Sajnos azonban gyakori szervizigényük miatt hamar kiszorultak a forgalomból, a Hungarocamion például a 70-es évekre leselejtezte őket.

Vélemény, hozzászólás?