A Csepel Autógyár nagy teherbírású, tömegesen és exportra is gyártott típusnak szánta a Csepel D-705-ös típust – ez lett a gyár legelterjedtebb nyergesvontatója. A szériát többnyire a D-614-es hathengeres dízelmotorral szerelték, mely a maga több mint 8000 köbcentis hengerűrtartalmával 145 lóerős teljesítményre volt képes, így ezeknek a teherautóknak a jellemző terhelhetősége 10 tonna körül volt.
A 700-as család legismertebb tagja a D-705-ös volt, sokak által ismert becenevén a „Kázmér”. Ez egy nyergesvontató volt, melyhez a Csepel Autógyár számos vontatmányt is készített, és a nyergesvontatókat a vontatmány típusának megfelelő kiegészítő berendezésekkel látták el.
A Kázmér egy szépen felújított példánya jelenleg is megtekinthető a Csepel Autó Gyártmánymúzeumban. A jármű a Hungarocamion flottájában szolgált – a magyar fuvarozóvállalatnál szerették a maga korában modernnek számító járműveket. A vámzáras pótkocsikhoz üzemanyag póttartály is tartozott, teljesen feltöltve 1500 km körüli hatótávot sikerült elérni a D-705-ből. Ennek a nemzetközi fuvarozásban volt jelentősége, hiszen a Hungarocamion Törökországba és a Közel-Keletre is szállítmányozott, a nagy hatótáv pedig igen komoly segítséget jelentett a ritka kúthálózattal ellátott vidékeken.
Csak egy kérdés, miért Kázmér a D-705?
Sajnos nem lehet tudni. Akiket eddig kérdeztünk róla, mind azt mondták, hogy már ők is ezt hallották, de az eredettörténet a homályba vész…