A D-566-os katonai járművel párhuzamosan fejlesztette a CSA a hozzá hasonló polgári változatot: a D-562 (hátsókerék-meghajtású) és D-564 (összkerék-meghajtású) típusú univerzális agrotechnikai gépkocsit. A járművek különlegessége – amellett, hogy csepeles hagyományhoz méltóan számos különféle felépítménnyel lehetett rendelni – a mellékmeghajtás volt, melynek segítségével bármilyen, a teherautóhoz csatlakoztatott munkagépet lehetett működtetni a jármű motorjának meghajtásával.

A típus viszonylag megbízható volt, ám borsos ára miatt csak kevés gazdaság engedhette meg magának. Felújított példány talán nem is maradt belőle.

Az 564-est ábrázoló képen valószínűleg a prototípus látható egy kísérleti fülkével – végleges gyártásba az 566-oséhoz hasonló fülkével kerülhetett a brosúra tanúsága szerint.

Vélemény, hozzászólás?